Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala on bowiem nie tylko na umieszczenie na nim logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie najbardziej istotnych informacji dotyczących profilu działalności danej firmy czy mapy dojazdu.
Kalendarze – skuteczny marketing
Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.
Kalendarze – indywidualizacja i personalizacja
Niezmiernie ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta. Podmioty pragnące podkreślić swój konserwatyzm i przywiązanie do tradycji powinny wybierać produkty bardziej klastyczne, na przykład w postaci kalendarzy zeszytowych obłożonych eleganckimi materiałami, natomiast firmy stawiające na nowoczesność i innowację mogą celować w produkty bardziej unikalne, oryginalne, a nawet zaskakujące, na przykład kolorowo barwiony kalendarz planszowy. Dodatkowo, istnieje możliwość dostosowania wyglądu kalendarza do potrzeb danej grupy zawodowej. Mogą nią być na przykład nauczyciele, w przypadku których treść kalendarzy uzupełniona może być o bardzo użyteczne podczas przeprowadzanych lekcji ciekawostki.
Kalendarze – użyteczność
Kalendarze poza rolą reklamową spełniają również funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek. Ponadto, zostało udowodnione naukowo, że pisanie ręczne aktywuje rejony czuciowo–ruchowe mózgu, angażuje wzrok, słuch i dotyk. Stanowi fantastyczny trening dla umysłu i skutecznie poprawia pamięć. Jest szczególnie polecane nie tylko dzieciom, ale również dorosłym.
Kalendarze – różnorodność form
W szerokiej ofercie kalendarzy można znaleźć między innymi kalendarze jednodzielne, trójdzielne i czterodzielne, zróżnicowane pod względem wielkości dostępnej powierzchni dla zagospodarowania przez projekt graficzny klienta, trwałe kalendarze plakatowe wzmocnione listwami czy nowoczesne kalendarze planszowe. Ponadto wybór konkretnego produktu może być uzależniony od możliwości finansowych danego podmiotu. W celu ograniczenia ponoszonych wydatków można wybrać tanie kalendarze o bardzo prostej formie. Niezmienną popularnością cieszą się kalendarze biurkowe, terminarze czy też terminarze z notesem. Kalendarze dostępne są w opcji klejonej lub spiralowanej i mimo rozwoju technologii i postępu cyfryzacji mają nadal niezwykle duże rzesze zagorzałych zwolenników. Należy bowiem pamiętać o tym, że w ich przypadku nie dojdzie na przykład do wyładowania baterii.
Kalendarze branżowe, z magnesem oraz listkowe
Popularnym produktem są kalendarze branżowe w przypadku których można wybierać pomiędzy trwałymi kalendarzami plakatowymi z listwą lub wersją bardziej budżetową w postaci opcji z otworem na jego powieszenie. Ciekawym rozwiązaniem są kalendarze z magnesem, które można przyczepić na przykład na lodówkę oraz małe kalendarze listkowe, w postaci wizytówek z zaokrąglonymi rogami. Tego typu produkty można z łatwością umieścić w portfelu. Taka bogata oferta pozwala wybrać produkt najbardziej odpowiedni dla indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta w zakresie wzoru, grupy docelowej, przyjętej kampanii reklamowej oraz dostępnego budżetu.
Kalendarze – wczesna realizacja
Co ciekawe o wyborze odpowiedniego kalendarza powinno myśleć się odpowiednio wcześnie. Okres wakacyjny wydaje się temu sprzyjać. Należy bowiem pamiętać o tym, że wybór odpowiedniego wzoru i koloru powinien być dobrze przemyślany. Przygotowanie wstępnego projektu już w okresie letnim pozwala wprowadzić spokojnie ewentualne poprawki bez angażowania zbędnych nerwów związanych z brakiem czasu i natłokiem innych obowiązków. Warto pamiętać o tym, że decyzje podejmowane pod presją czasu zazwyczaj okazują się chybione.